Irhás árok

Az Irhás árok és környezetének átváltozása 2010 és 2011 során a csatorna-, út- és járdaépítésnek köszönhetően.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon!

Üdüljön az Őrségben!

Kúriajellegű parasztházból átalakított, antik parasztbútorokkal berendezett 4 napraforgós falusi magánszálláshely az Őrségben.

Vadmalacok az Irhás árokban

Látogassa meg testvérblogunkat, a vadmalacokat is: http://vadmalacok.blog.hu

Képek az Irhás árokból

Karácsonyi munkaszünet

2010.12.23. 23:57 irhasarok

A figyelmes szemlélődő számára már korábban feltűnhetett, hogy eltűntek a gépek, konténerek és munkás emberek az Irhás árokból. Nos, a hír igaz: téli, karácsonyi leállást tart a Pulzus Zrt. ezért az ünnepeket a az Irhás árok lakossága és a munkások, mérnökök is meghitt, nyugodt körülmények között tölthetik. Ebből az apropóból - idén utoljára - következzen egy újabb fényképes helyzetjelentés.

Képzeletbeli túránkat az Irhás árok és Kakukkhegyi út találkozásától kezdjük. Az ettől felfelé lévő szakasz igen magas fokú készültséget mutat, az árok nagy része kiépítve, munka egyedül az utca legfelső szakaszán van: ott még le kell fektetni a korábbiakban már bemutatott sárga PVC csöveket az út és a fák alá.
A fenti szakaszon már elkészült felszíni árkot azonban még nem lehet összekötni a lentebb még csak épülőfélben lévő fedett csatornaszakasszal, ugyanis egy esetleges hirtelen hóolvadás vagy nagy mennyiségű csapadék az egész munkaterület elárasztásával járna. Ebből a megfontolásból egyelőre még várnak a csatorna összekötésével a Kakukkhegyi út és Irhás árok csomópontjánál, addig is azonban egy ideiglenes vízelvezető árokkal gazdagogott az utca. Ez látható a fentebbi és a lenti képeken is.

A kép közepén látható villanyoszlop után kerül összekötésre a fedett és a nyitott árokszakasz. A kis folyóka azonban addig is jó szolgálatot tehet az esővíz elvezetésében.

Egy durva, alap tereprendezést kapott az a terület, ahol 2 hónappal korábban még nyílt, balesetveszélyes csatornaszakasz volt. A civil összefogás eredménye épp ebben rejlik: megfeszített szervezőmunkájuknak köszönhető, hogy az EU-s forrásból megvalósuló csatornaépítés nem a régi, balesetveszélyes állapotokat konzerválja, hanem az árok lefedésre kerül, melynek köszönhetően reális esély nyílik az Irhás árokban út- és járdaépítésre 2011 során.

A képen jól látható, hogy az árok lefedése során nyert területen minden adott az irányonkénti 1-1 forgalmi sáv + 1 db 2-2,5 méter széles járda megépítéséhez.


A fenti képen látható helyen korábban vörösmárvánnyal burkolt áteresz-híd volt. A hídra már biztosan nem, a márványra talán még szükség lehet. Az áteresz az ideiglenes folyóka miatt lett beépítve.

Képzeletbeli túránkat az Adorján utca és a vízműtelep közötti szakaszon folytatjuk. Itt még láthatóan több munka akad, pl. még nem tisztázott a sorsa az Adorján utca lábánál található - amúgy igényesen kialakított, bár pont útban lévő - záportározónak. Itt a fedett árok-csatorna folytonosságában amúgy újabb szakadás van, ugyanis a Reax-lakóparkban egy építkezés most kezdődött el, az építtetőjével egyeztetni kell, hogy mikor lehet lezárni és felbontani az oda vezető átereszt. A fenti kép jobb oldalán látható, hogy ott újabb "vízcsúszda" illetve tisztítóakna épül, a félredobott bazaltkockakövek is oda lesznek majd beépítve.

Az épülő tisztítóakna. Az alsóbb és felsőbb betoncsövek között szándékosan van szinteltérés, így biztosítható ugyanis, hogy a csapadékvíz gravitációs úton távozzon az utcából.

Az előbb említett munkaterület illetve kockakövek a vízműtelep felől fényképezve. A raklap alatt sima függőleges akna van, ez alkalmassá tehető a később kialakítandó útra eső csapadék befogadására is.

Kiváló lehetőség irányonként 1-1 forgalmi sáv és 2-2,5 méteres járda megépítésére!

A vízműtelep előtt alakítottak ki egy beömlőnyílást a szennyvízcsatornába, itt folyhat majd le a korábban már látott folyóka által levezetett hólé, eső.

Érdemes összehasonlítani a tájat a korábbi állapotokkal. Zongorázni lehet a különbséget.

Fotóriportunkban most ugrunk egyet és az Irhás köz és Ördögorom lejtő közöttről láthatnak fényképeket. Itt lesz valószínüleg a legnehezebb dolga a kivitelezőnek, ugyanis rendkívül sok földet kell majd megmozgatni illetve itt van az Irhás árokban a legnagyobb autóforgalom és a legszűkebb keresztmetszet is. Az árok az út szintje alatt 4 méterre lesz és mint a képen is látható, az út fölött még majd 2-2,5 méteres földnyelvet is el kell hordani.

Nincs sok termőföld az alsóbb, anyagos-sziklás talajon. Ez azonban talán nem is baj: az anyag kemény, állékony anyag, az esetleges későbbi támfalépítés kapcsán ez mindenképp előnyt jelent: ha itt lösz lenne, biztosan komoly vasbeton támfalat kellene majd felhúzni.

Egyelőre itt tart az Irhás árok rehabilitációja. Az átépítés jövőre folytatódik, addig is magam és a blog szerkesztősége nevében minden kedves olvasónak, lakótársnak és érdeklődőnek békés, áldott karácsonyt és boldog újévet kívánok!

Szólj hozzá!

Címkék: karácsony útépítés hegyvidék újbuda járdaépítés irhás árok gyermekbarát utca csatornaépítés út és járdaépítés fényképes beszámoló pulzus zrt közlekedési helyzet

A bejegyzés trackback címe:

https://irhasarok.blog.hu/api/trackback/id/tr732535910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása