2011 januárjában újabb lendületet vett az Irhás árok rehabilitációja, a karácsonyi leállás után ismét munkának láttak a munkások és munkagépek.
Az új csapadékelvezető csatorna átadásának határideje 2011. március 11., jelenleg semmilyen külső körülmény nem veszélyezteti ennek a betartását. A munkák januártól új, eddig nem érintett területeken folynak tovább, jelen beszámolónkban most ezekre a helyszínekre látogatunk el.
Az első célterület az Irhás árok Kakukkhegyi út és Vízműtelep közötti szakasza, az itteni árok teljesen elkészült a Kakukkhegyi út és Adorján utca között. Tovább folyik az alig 5-6 éve átadott, a nép nyelvén csak betonsilónak becézett, amúgy egész igényes kialakítású záportározó elbontása és a korábban már lefektetett csatornatübbingek összekötése.
A képen jól látszik, hogy a munkaterületet úgy védik az elárasztástól, hogy ideiglenesen az útra terelik a csapadékvizet egy cementes dugóval, melyet még a régi árokban helyeztek el. Amíg a víz az úton folyik le, szép csendben szétszedték a "betonsiló" rácsát és felső szerkezetét.
A képen jól látszik, ahogy egyszerre fentről és lentről is körbezárták a záportározót. A tározó még meglévő betonfalát használják fel a munkaterület oldalsó megtámasztására, miközben a mélyben már lefektették a betontübbingeket.
Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy a súlyos betongyűrűket hogyan illesztik egymáshoz? Nos, a megoldás igen egyszerű: egy csörlő segítségével oldották meg, a fenti képen is látható megtámasztás a szerkezet vége, az éppen elé lefektetett elemek elé pedig a csörlőszerkezet kerül, amit kézi erővel, de a csörlő erősítésével fogatnak össze a már lerakott elemekkel. A csövek közötti szigetelést a gyűrűk belső felületén lévő fekete gumiszalag biztosítja.
Itt éppen a további csőfektetések munkaterületét oldalról megtámasztó állványát szerelik. Az elem szélessége szabadon állítható, az éppen szükséges munkaterület igényeinek megfelelően, mélyebb árkokat több hasonló elem egymásra helyezésével biztosítanak.
A fenti kép egy leendő csatornaaknát mutat. Ezek szerint a leendő út szintje a jelenlegihez képest kb. 20-25 cm-rel magasabban lesz, kell a hely az útalapnak.
A korábban már látott, ideiglenesnek szánt folyóka: úgy tűnik, jól működik.

Itt látható egy leendő szerelőakna. Az akna alsó része lejtős lett a víz könnyebb lefolyása érdekében és bazaltkockakővel burkolták a tartósság miatt. Az aknában jelenleg dolgoznak, belső illesztési és szigetelési munkákat végeznek.
Képzeletbeli látogatásunkat egy új munkaterületen, a Hörcsög utca és Irhás köz közötti területen folytatjuk. Itt helyenként már korábban kialakították a 1,5-2 forgalmi sávot és egy rövidke járdát, így a munkterület mellett marad hely a közlekedésre, bár itt is előfordulhatnak hosszabb-rövidebb várakozások. Az itt lakók arra számítsanak, hogy a XI. kerületi oldalon, a házuk előtti bejáratokat, behajtókat néhány napra szakaszosan lezárhatják az elkövetkezendő egy hónapban. Kérjük, ennek figyelembe vételével tervezzék napjaikat.
A munkaterületen elkezdték fektetni a csatornát a korábban kialakított "minibuszmegállónak" tűnő 20 méteres járda mellett, alatt is.
A munkagépek mellett egy szűk sáv még járható. Nem lesz ilyen könnyű a helyzet, ha a munkagépek az Irhás köz és Ördögorom lejtő között dolgonak majd.
Az előbb látott munkaterület lentről fényképezve. A kis járda és korlátja már csak emlék.
A fentebb már említett csörlő. Egyszerű, de hatékony segítség az építkezésen.
Erőgépek találkozása. Hátul még az új csövek fektetését készítik elő, elől már temetik az árkot.