Irhás árok

Az Irhás árok és környezetének átváltozása 2010 és 2011 során a csatorna-, út- és járdaépítésnek köszönhetően.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon!

Üdüljön az Őrségben!

Kúriajellegű parasztházból átalakított, antik parasztbútorokkal berendezett 4 napraforgós falusi magánszálláshely az Őrségben.

Vadmalacok az Irhás árokban

Látogassa meg testvérblogunkat, a vadmalacokat is: http://vadmalacok.blog.hu

Képek az Irhás árokból

Új év, új lendület az Irhás árok rehabilitációjában

2011.01.29. 09:28 irhasarok

2011 januárjában újabb lendületet vett az Irhás árok rehabilitációja, a karácsonyi leállás után ismét munkának láttak a munkások és munkagépek.

Az új csapadékelvezető csatorna átadásának határideje 2011. március 11., jelenleg semmilyen külső körülmény nem veszélyezteti ennek a betartását. A munkák januártól új, eddig nem érintett területeken folynak tovább, jelen beszámolónkban most ezekre a helyszínekre látogatunk el.

Az első célterület az Irhás árok Kakukkhegyi út és Vízműtelep közötti szakasza, az itteni árok teljesen elkészült a Kakukkhegyi út és Adorján utca között. Tovább folyik az alig 5-6 éve átadott, a nép nyelvén csak betonsilónak becézett, amúgy egész igényes kialakítású záportározó elbontása és a korábban már lefektetett csatornatübbingek összekötése.

A képen jól látszik, hogy a munkaterületet úgy védik az elárasztástól, hogy ideiglenesen az útra terelik a csapadékvizet egy cementes dugóval, melyet még a régi árokban helyeztek el. Amíg a víz az úton folyik le, szép csendben szétszedték a "betonsiló" rácsát és felső szerkezetét.

A képen jól látszik, ahogy egyszerre fentről és lentről is körbezárták a záportározót. A tározó még meglévő betonfalát használják fel a munkaterület oldalsó megtámasztására, miközben a mélyben már lefektették a betontübbingeket. 

Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy a súlyos betongyűrűket hogyan illesztik egymáshoz? Nos, a megoldás igen egyszerű: egy csörlő segítségével oldották meg, a fenti képen is látható megtámasztás a szerkezet vége, az éppen elé lefektetett elemek elé pedig a csörlőszerkezet kerül, amit kézi erővel, de a csörlő erősítésével fogatnak össze a már lerakott elemekkel. A csövek közötti szigetelést a gyűrűk belső felületén lévő fekete gumiszalag biztosítja.

Itt éppen a további csőfektetések munkaterületét oldalról megtámasztó állványát szerelik. Az elem szélessége szabadon állítható, az éppen szükséges munkaterület igényeinek megfelelően, mélyebb árkokat több hasonló elem egymásra helyezésével biztosítanak.


A fenti kép egy leendő csatornaaknát mutat. Ezek szerint a leendő út szintje a jelenlegihez képest kb. 20-25 cm-rel magasabban lesz, kell a hely az útalapnak.

A korábban már látott, ideiglenesnek szánt folyóka: úgy tűnik, jól működik.

 Az Adorján út és Vízműtelep közötti szakaszon már elkészült a zártszelvényű árok. A baloldalon látható tübbingek a leendő aknákhoz kellenek, magasító- és toldószelvények. A fenti területen a legtöbb a gyalogos-autós konfliktus: a helyiek ismerik, tudják a körülményeket; azok azonban, akik nem itt laknak, gyakran a körülményeknek megfelelő sebességhatárt (30 km/h) átlépve közlekednek, balesetveszélyt jelentve az itt járó gyalogosokra és az itt dolgozó munkásokra is. Köszönjük, hogy ők is türelemesen hajtanak át az említett utcaszakaszon.

Itt látható egy leendő szerelőakna. Az akna alsó része lejtős lett a víz könnyebb lefolyása érdekében és bazaltkockakővel burkolták a tartósság miatt. Az aknában jelenleg dolgoznak, belső illesztési és szigetelési munkákat végeznek.

 

Képzeletbeli látogatásunkat egy új munkaterületen, a Hörcsög utca és Irhás köz közötti területen folytatjuk. Itt helyenként már korábban kialakították a 1,5-2 forgalmi sávot és egy rövidke járdát, így a munkterület mellett marad hely a közlekedésre, bár itt is előfordulhatnak hosszabb-rövidebb várakozások. Az itt lakók arra számítsanak, hogy a XI. kerületi oldalon, a házuk előtti bejáratokat, behajtókat néhány napra szakaszosan lezárhatják az elkövetkezendő egy hónapban. Kérjük, ennek figyelembe vételével tervezzék napjaikat.
A munkaterületen elkezdték fektetni a csatornát a korábban kialakított "minibuszmegállónak" tűnő 20 méteres járda mellett, alatt is.

A munkagépek mellett egy szűk sáv még járható. Nem lesz ilyen könnyű a helyzet, ha a munkagépek az Irhás köz és Ördögorom lejtő között dolgonak majd.

Az előbb látott munkaterület lentről fényképezve. A kis járda és korlátja már csak emlék.

A fentebb már említett csörlő. Egyszerű, de hatékony segítség az építkezésen.

Erőgépek találkozása. Hátul még az új csövek fektetését készítik elő, elől már temetik az árkot.

Szólj hozzá!

Címkék: útépítés hegyvidék újbuda járdaépítés irhás árok gyermekbarát utca csatornaépítés út és járdaépítés fényképes beszámoló pulzus zrt közlekedési helyzet

A bejegyzés trackback címe:

https://irhasarok.blog.hu/api/trackback/id/tr342622461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása