Irhás árok

Az Irhás árok és környezetének átváltozása 2010 és 2011 során a csatorna-, út- és járdaépítésnek köszönhetően.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon!

Üdüljön az Őrségben!

Kúriajellegű parasztházból átalakított, antik parasztbútorokkal berendezett 4 napraforgós falusi magánszálláshely az Őrségben.

Vadmalacok az Irhás árokban

Látogassa meg testvérblogunkat, a vadmalacokat is: http://vadmalacok.blog.hu

Képek az Irhás árokból

Mi lesz az Irhás árokkal?

2011.07.31. 16:48 irhasarok

Az elmúlt hetekben az utcában sétálva sok járókelőtől, szomszédtól hallottam a címben is szereplő kérdést. Nos, megnyugtató választ sajnos nem tudok adni, de pár mondatban összefoglalnám, hogy mi az, ami egyelőre biztos információ.

Az Irhás árok csapadékelvetető csatornájának átépítése Budapest Főváros, mint projektgazda szervezésében kezdődött el 2010. szeptemberében. A munkákat kivitelező Pulzus Zrt. a munkavégzés során szembesült több olyan költségnövelő tényezővel, melyről korábban semmilyen tudomása sem volt:
- a közműtérképek majdnem használhatatlanok, a vezetékek, csövek máshol húzódnak, mint ahol a térképek szerint lenniük kellene. Ez többletmunkát eredményezett a kényszerű közműfeltárások miatt.
- az utca alsó részén, az Ördögorom lejtő és az Irhás köz között rendezetlenek voltak a tulajdoni viszonyok, az építő nem tudott felvonulni az építési területre, ezért kényszerült - szakmai szempontok szerint hibásan - arra, hogy az árok felsőbb szakaszát építse ki előbb.

Az építkezés során több szakaszon is többletmunka-igény jelentkezett, amit a Pulzus Zrt. -megfelelő szerződéses megrendelés hiányában - nem tudott elvégezni. A többletmunkák kivitelezőjének kiválasztása egy magánvállalat esetén sokkal egyszerűbb, de tekintve, hogy itt közpénzek felhasználása zajlik, a többletmunkák kivitelezőjét is (akármennyire is logikátlanul, ésszerűtlenül is hangzik), újabb közbeszerzési eljárás keretében kell kiválasztania a Fővárosi Önkormányzatnak. Ahhoz, hogy a Főváros szabályszerűen fizethessen a munkákért, közgyűlési határozatot is kellett hozzon a témában, ennek meghozatalára a bürokrácia lassú reagálása miatt heteket kellett várni. Legjobb tudásunk szerint a többletmunkákkal kapcsolatos közbeszerzési eljárás kiírása folyamatban van...
Svastits Tibor, a Pulzus Zrt. Irhás árokért is felelős területi vezetője szerint a munkát ideális esetben szeptember elején tudják újra felvenni, ennek viszont az lehet az ára, hogy az építést megint téli időszakban kell végezni.

A XI. és XII. kerület az idei, 2011-es költségvetésében igen jelentős, 100 milliós tételt biztosított az Irhás árokban történő járda kiépítésére. Mindkét kerület rendszeresen egyeztet a Fővárossal, hiszen a kerületeknek is az az első számú érdeke, hogy az árok elkészüljön végre és nekiláthassanak előbb a járda, majd az új út kialakításához. A két kerület mindenképp szeretné még idén megépíteni a járdát a Törökbálinti út és a Kakukkhegyi út között, először azokon a területeken kezdenék el az építkezést, ahonnan a Pulzus Zrt. már levonult. Meg nem erősített információm szerint már a kivitelező kiválasztása zajlik, munkakezdés ez ügyben is szeptemberre várható, az elképzelések szerint az új járda akár egy hónap alatt is elkészülhet.

És most jön az igazi feketeleves! A napokban kaptam hírt arról, hogy az Irhás árok lakott részének végén építendő hordelékfogó műtárgy építési- és vízjogi engedélyét a bíróságon megtámadták. A bíróság felfüggesztette a még el sem kezdett építkezést és - ha igazak az információim - új eljárás lefolytatására kötelezte az érintetteket. Itt a huza-vona akörül forog, hogy az említett záportározó az Irhás árok utolsó társasházai előtti közterületen, néhány fa kivágása árán kerüljön kialakításra, vagy 2-3 méterrel feljebb, de már természetvédelmi területen. Utóbbi, kevesebb fa kivágásába kerülő verzió mellett érvel a XII. kerületi Önkormányzat és a lakók egy része is, az eredeti tervekben viszont a közterületi, úttest és a kerítés között építendő ülepítő kivitelezése szerepelt. Előbbi változatot a természetvédelmi terület kezelője, utóbbit a kerület és a helyi lakók nem támogatják.
Ha a kérdésben nem sikerül megegyezésre jutni és esetleg perre kerül sor, annak beláthatatlan következményei lesznek.

A fentiek fényében nem is csoda, hogy az Irhás árok csapadékelvezető árka (és az ezt magában foglaló "Dél-Budapesti Régió Vízrendezése" című projekt) bekerült a Főváros "Fehér könyvébe", melyben Tarlós István az előző fővárosi vezetéstől örökölt, magas kockázatú projekteket mutatja be. Az erről szóló cikk és maga a Fehér Könyv ide kattintva érhető el.

A helyzet rendeződéséig is bízunk a lakótársak további türelmében és megértésében, ha még van. Az irhasarok.blog.hu igyekszik az eseményeket folyamatosan figyelemmel kísérni és a hírekről a lehető leghamarabb tájékoztatást nyújtani.

Szólj hozzá!

Címkék: budapest főváros hegyvidék újbuda fehér könyv járdaépítés irhás árok csatornaépítés út és járdaépítés pulzus zrt közlekedési helyzet irhás híradó

A bejegyzés trackback címe:

https://irhasarok.blog.hu/api/trackback/id/tr953114602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása