Irhás árok

Az Irhás árok és környezetének átváltozása 2010 és 2011 során a csatorna-, út- és járdaépítésnek köszönhetően.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon!

Üdüljön az Őrségben!

Kúriajellegű parasztházból átalakított, antik parasztbútorokkal berendezett 4 napraforgós falusi magánszálláshely az Őrségben.

Vadmalacok az Irhás árokban

Látogassa meg testvérblogunkat, a vadmalacokat is: http://vadmalacok.blog.hu

Képek az Irhás árokból

Műszaki részletek, ismeretek II.

2010.11.14. 17:25 irhasarok

Ahogy azt a legutóbbi bejegyzésben is ígértem, folytatódik az árok átépítésének műszaki bemutatása.

Legutóbb a Kakukkhegyi út feletti szakasszal foglalkoztam, most a Törökbálinti út és a Kakukkhegyi út közötti kerül sorra. Lapozzon a folytatásért!

Az árok alsó szakasza úgy kerül majd kialakításra, hogy az árok fölött építendő útra és járdára kerülő nagy mennyiségű csapadékot képes legyen befogadni, ezért az alábbiak szerint építik azt ki:

- a lefedésre kerülő árokszakaszt 1,5 méter átmérőjű betonhengerek, betontübbingek fogják alkotni
- az új csatorna az út szintje alatt 4 méter mélyen fog futni
- a vízszintes csatornahengerekhez meghatározott helyeken függőleges betonaknákat készítenek, így lehetővé válik majd a csapadékvíz elvezetése és a csatorna karbantartása is.

Most jöjjön néhány kép, melyek segítségével könnyebben meg lehet ismerni a részleteket.

Ilyen betonhengerek kerülnek majd beépítésre az alsóbb szakaszon. Jól látható, hogy ezeknél a hengereknél, csöveknél nem fordulhat elő majd az, ami korábban: a csatorna és átereszek szűk keresztmetszete miatt az esővíz az utcán hömpölyög, miközben a csatorna szinte "száraz".

Jól látható a komoly kapacitás. A T formájú betonelem lesz a szerelő- és vízlevezető akna indítóeleme, erre függőlegesen majd további, rövidebb gyűrűk kerülnek.

Ez a kék, csak daruval emelhető elem akadályozza meg, hogy a szerelőárok oldalfala beomoljon, mivel igen nagy nyomás elviselésére "képezték ki".


 

A kék elem és az első betontübbing beépítve.

A forgalom fenntartása és az építkezés gördülékeny megszervezése nem egyszerű feladat. November első heteiben a legkisebb úthasználattal járó munkákat végezték el az utcában, ez gyakorlatilag a Vízműtelep előtti illetve az Adorján utca és Kakukkhegyi út előtti szakaszból áll. Mivel az utca alsóbb szakasza "beszorul" a Pösingermajor és Magasút közé, a munkaterület leszűkül, ezért ott mindenképp számíthatunk nehezebb napokra is.
Ezen a képen a már betemetett, elkészült csatornát láthatjuk. Pontosabban: nem láthatjuk, hiszen ezen a szakaszon, a Vízműtelep előtt is zárt szelvénybe fogják helyezni. A kép közepén lévő kis kerek rés az utcai esővíz lehetséges beömlőnyílása.

A csatornaelemek tetejére jól tömöríthető földet, homokos kavicsot és egyéb anyagokat hoznak, amit aztán mesterséges tömörítő, ülepítőgépekkel egyengetnek el.

Az utca Hörcsög utca alatti szakaszán még csak a csatorna helyének kijelölése és a közműfeltárások kezdődtek el. Ezen a képen az árok leendő és jelenlegi helyét láthatják.

Ezek a közműfeltárások jellegzetes nyomai. Erre azért van szükség, mert a közművek gyakran nem ott helyezkednek el a valóságban, mint ahol azt a közműtérkép jelöli. A meglepetések elkerülése érdekében ilyenkor ilyen lyukakat kell ásni.

 

Szólj hozzá!

Címkék: hegyvidék újbuda gyermekbarát utca csatornaépítés út és járdaépítés fényképes beszámoló

A bejegyzés trackback címe:

https://irhasarok.blog.hu/api/trackback/id/tr722448355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása